Ämne: Bauhaus Badrumsvärlden jämfört med andra Skrivet av: Hujedamig 2007-08-06 22:32:46
Hej!
Skall gör om vårt badrum i bostadsrätten och tänker kolla med några olika för att få offerter på vad det kommer att gå loss på.
Har lämnat uppgifter till Lindströms i Lomma samt en lokal firma, tänkte kolla Bauhaus nya "badrumsvärlden" men när jag fick papper av dom idag så såg jag att dom ville ha 1000 kr för att rita upp det och lämna offert, dessa pengar får man tillbaka om man låter dom göra jobbet. Vi skall inte ändra något i vårt badrum utan ha nytt tvättställ och WC-stol samt klinkers och kakel, då tycker jag det är för dyrt att kolla med dom om det nu visar sig att det inte är dom som är billigast, är det någon som har gjort en jämförelse innan och kan säga om Bauhaus var billigare än övriga jämförda?
Mvh
Magnus
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Bauhaus Badrumsvärlden jämfört med andra Skrivet av: JL 2007-08-21 00:38:34
Det går att jämföra med privatkundssäljarna på K-Rauta tex..
Dom ritar ju inte ditt badrum, men kan plocka ihop vad du önskar. Kostnadsfritt!
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Bauhaus Badrumsvärlden jämfört med andra Skrivet av: 78 2008-05-20 23:15:41
Även badrumsvärlden ger fri rådgivning.
Det som har avgift är Ritning, förbesiktning och offert.
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Bauhaus Badrumsvärlden jämfört med andra Skrivet av: Bosse 2008-06-29 12:16:20
Det låter nästan som om Ni skulle jobba på Bauhaus och K-Rauta
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Bauhaus Badrumsvärlden jämfört med andra Skrivet av: Kjell 2008-08-16 16:44:41
Eller så har dom bra erfarenheter ifrån både bauhus och k-rauta.
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Bauhaus Badrumsvärlden jämfört med andra Skrivet av: T.M 2009-01-09 11:29:46
På PB golv är ritning och offert gratis. www.pbgolv.se
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Bauhaus Badrumsvärlden jämfört med andra Skrivet av: Missnöjd 2009-09-14 12:03:27
Hej! Jag är under pågående renovering av badrum och har anlitat badrumsvärlden, Bauhaus. Vi är nu inne på 11:e veckan och badrummet är fortfarande inte klart. De har "fixat" en fuktskada i vår tvättstuga, WC-stolen läcker och till råga på allt har de monterat rören fel så badkaret står 5 cm ut från väggen. Utöver detta är det fruktansvärt dålig service, den så kallade hantverkskordinatorn går det nästan aldrig att få tag i. Med andra ord: jag VARNAR för att anlita Bauhaus. Det låter väldigt bra när de säljer idn men i praktiken fungerar ingenting.
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Bauhaus Badrumsvärlden jämfört med andra Skrivet av: Badis 2009-10-29 14:51:52
Hejsan, vilket Bauhasu har du anlitat??? Vi väntar på offert från dom...Malmö....blev det dyrt ????
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Bauhaus Badrumsvärlden jämfört med andra Skrivet av: Bauhaussux 2010-09-06 19:55:46
Vi anlitade Bauhaus och det var mitt livs största och dyraste misstag! Vet du hur många gånger jag har funderat på att skappa en hemsida som typ www.bauhaussux.nu och beskriva vad vi gick igenom.....lita på mig, du får leta länge för att hitta mer inkompetent och okunnig personal!
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Bauhaus Badrumsvärlden jämfört med andra Skrivet av: Nomore 2010-11-01 10:56:46
Tänk efter mer än en gång innan du anlitar Badrumsvärlden! Jag trodde att jag gjort det enkelt för mig men ack vad jag bedrog mig. Efter 3,5 månader är det fortfarande inte klart. Deras intresse, underentreprenörer och tillgänglighet är NOLL! Vill inte dra alla Badrumsvärlden över en kam men se upp för Bauhaus i Barkarby!
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Bauhaus Badrumsvärlden jämfört med andra Skrivet av: Smögarn 2011-01-12 22:26:53
PB Golv i Munkedal... Har tyvärr inga bra erfarenheter som privatperson av dem.
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Bauhaus Badrumsvärlden jämfört med andra Skrivet av: CH 2011-01-19 14:08:51
XXL Lutz i malmö har en fin badavdelning och kunnig personal
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Bauhaus Badrumsvärlden jämfört med andra Skrivet av: pastek 2011-03-13 10:01:37
hej! vi har nu fått 3 offerter i sundsvall, en från peab, en från badrumsvärlden och från hellstrands, en lokal entreprenör.
badrumsvärlden, bauhaus är betydligt mycket dyrare om jag bara tar arbetskostnader ligger peab kring 30 000, hellstrands 50 000 och bauhaus 80 000! stor spann kan man säga!
inte konstigt kanske med tanke på att bauhaus har inga egna hantverkare.
och bauhaus räknar med 5 veckor för en renovering i ett badrum på 3m2 vilket är det längsta tid jag fått hittills.