Ämne: Felaktigt fall i duschen Skrivet av: Erik 2011-10-31 12:16:16
Hej. Vi har byggt ett nytt hus som blev beboligt för något år sedan men har ännu inte gått igenom slutbesiktningen på grund av att lutningen i duschen är felaktg och måste göras om. Vi har tjafsat med byggfirmen om detta under lång tid och de har kommit med några mindre bra förslag till lösning, bland annat att istället ställa in en duschkabin. Vi vill istället att de ska bryta upp golvet och lägga om golvet. Min fråga är hur krångligt är det? Hur lång tid skulle det ta? Badrummet är ca 10 kvadrat. Det är även värmeslingor i golvet och det är gjuten platta. Måste man även byta/bryta upp kaklet på väggarna? Vi är ju inte jättesugna på detta stora igreppet i badrummet men jag ser inte att vi har något annat bra alternativ till lösning.
Mycket tacksam för råd och tips.
Mvh / Erik
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Felaktigt fall i duschen Skrivet av: Dr. 2011-11-01 16:53:57
Hej Erik
Ja troligtvis måste dom göra det eftersom det är väldigt svårt att rädda tätskiktet och få ihop ihop det fullt godkänt med det nya.
Sen kan jag även tänka mig att man måste bila ut det gamla flytspackelet. För när man flytspacklar så bygger det i snitt 25-35mm, och då kommer ni få en väldigt stor tröskel in till badrummet.
Är plattsättnings företaget som gjort badrumet auktoriserat?