Ämne: Fotokakel, ja eller nej
Skrivet av: Rosanna 2009-04-20 14:46:18
|
Jag och min man renoverar just nu vårt hus, och turen har kommit till badrummet.Huset är byggt tidigt 60-tal och vi tyckte det kunde vara roligt med kontraster mellan gammalt och nytt,och kör därför på en väldigt modern inredningJag har nu fastnat för ett vackert fotokakel, som jag tyckte skulle vara perfekt som en fonvägg i kakel ovanför badkaret, medans min man tycker att man kommer tröttna direkt och vilja byta motiv...Så nu undrar jag om någon annan har någon form av fotokakel Hur fungerar det för er, har ni tröttnat på motivet
|
Ämne: Svar på Fotokakel, ja eller nej
Skrivet av: Buddah 2009-04-21 13:24:38
|
Jag tycker fotokakel är skit läckert!Känns så udda och modernt!hade jag haft råd med fotokakel hade jag nog kört på det:
|
Skrivet av: Vivian 2009-04-22 14:38:54
|
Jag har fotokakel nu! är riktigt fint och man får ofta kommentarer från besökare som uppskattar vår toalett:
Problemet är enligt mig att hålla kaklet rent, det blir lätt smutsigt, iaf syns det mer, än vanligt kakel och natursten.
Men snyggt är det!
|
Skrivet av: Hjalmar 2009-04-23 14:53:11
|
fotokakel ska hållas rent för att vara snyggt.. jag tkr det blir lite mycket också... nej man får fundera en extra gång innan man kaklar, det är dyrt och ska hålla i längden.
|
Skrivet av: KimboSlice 2009-05-06 14:28:22
|
fotokakel kan verkligen sätta pricken över i:et.
sålänge det inte blir "för mycket" så är det bland det snyggaste jag vet, inte bara i badrummet, utan även i köket!
|
Skrivet av: misejo 2010-02-17 13:47:42
|
finns ju olika sorters av fotokakel, har sett att fotokakel.se enbart har glas kakel vilket antagligen gör att de bli smutsigt fortare, www.kadh.se gör även på andra kakelplattor, jag har själv vanligt glaserat kakel ocj de håller sej jätte fint, bara att torka av med vatten i mellanåt.
|
Skrivet av: goshy 2010-06-24 21:50:18
|
Fotokakel är så snyggt och vad jag sett så är fotokakel.se verkligen bra. Kadh har jag kollat lite på men det är verkligen inte samma kvalitet. Tror hon limmar på motiv.
Jag ska köpa fotokakel till vårt kök, när vi gör om där i höst.
|
Skrivet av: gushy nr 2 2011-10-12 15:24:43
|
gushy: 1-Fotokakel är ej kakelglassyrad,den är glas!2- de placerar DCT6.5 filmer som man gör Foto på mugg bakom glas! den är inte tillräcktigt bra mot fukt och vatten. Kan ej ha i badrum,bad hus,utom hus och våtta/fuktiga/utsätta miljöer! Jag ska köpa riktigt foto på glasyrad kakel från Parisima Scandinavia!
|
Skrivet av: Tobben 2012-01-16 21:07:03
|
Gushy 2. Jag är ganska säker på vem som gömmer sig bakom din signatur.Intressant att du ska "köpa riktigt glassyrat kakel från Parisima Scandinavia" Vore det inte bättre att köpa vanligt billigt kakel och själv montera en självhäftande folie? Då blir det ju samma som Parisimas! Fast mycket billigare. Visserligen sant att det är riktigt "glassyrat"kakel men den ligger ju under transferfilmen!
|
|