[ANNONS] 
http://www.svedbergs.se
START BADRUMSNYHETER BADRUMSTIPS BADRUMSARTIKLAR BRANSCHNYHETER FORUM FOTOGALLERI ANNONSERA

Köksforum   Badrumsforum   Villaforum   Energiforum   Byggforum   Trädgård   Golvforum   Båtforum  
Tråden 'Handdukstork....vattenburen...?' innehåller 4 inlägg.  
  Badrumsforum >>  Handdukstork....vattenburen...? >>    
 Ämne: Handdukstork....vattenburen...?
 Skrivet av: Funky 2006-01-09 07:55:46
Ska H tork monteras på vattenvärme eller färskvatten eller kvittar det? Eller måste man montera den istället för radiatorelement(vilket jag inte har nåt)? Jag fick ett tips av min rörfixare att skaffa en vattenburen handdukstork. Jag bor i lgh å är i startgroparna för renovering. Jag undrar hur i hela friden den ska kopplas in för att den ska hålla sig varm. Om den monteras mellan invattnet och badkaret så är den ju kall så länge man inte använder utvattnet. Tacksam för hjälp / Martin

Ämne: Svar på Handdukstork....vattenburen...?
 Skrivet av: Bra Byggare 2006-03-29 18:46:25
Du MÅSTE ha en rostfri torkslinga. Systemet du nämner kallas varmvatencirkulation (VVC) det innebär att du måste ha en cirkulationspump som är kopplad till vv.beredaren som måste vara gjord för detta... Ofta är inte dom inbyggda beredarna i tex. värmepumpar lämliga för detta. Det är ett bra sätt att få värme när det inte laddar värme på radiatorerna. Jag tycker dock att en torkslinga som har en liten el patron är ett enklare alternativ. Svedbergs har såna.

Ämne: Svar på Handdukstork....vattenburen...
 Skrivet av: Jimmie 2009-03-21 18:37:09
jag har ett element bredvid toan o fick rådet att koppla in h-torken på elementets vatten.