[ANNONS] 
http://www.svedbergs.se
START BADRUMSNYHETER BADRUMSTIPS BADRUMSARTIKLAR BRANSCHNYHETER FORUM FOTOGALLERI ANNONSERA

Köksforum   Badrumsforum   Villaforum   Energiforum   Byggforum   Trädgård   Golvforum   Båtforum  
Tråden 'Kakel VS våttapet (långt)' innehåller 2 inlägg.  
  Badrumsforum >>  Kakel VS våttapet (långt) >>    
 Ämne: Kakel VS våttapet (långt)
 Skrivet av: Vilsen flicka i renoveringsdjungeln 2007-09-27 19:32:05
Jag är mitt i planering av renovering av vårt badrum på ca 3kvm. Det är ett väldigt gammalt badrum så vid renovering krävs att vi bilar upp golvet, gjuter om samt byter avloppsrör + brunnar. Drömmen var ju att få kakla och klinkra badrummet och att även få in golvvärme. Har inte fått alla offerter än men den ena visade på ca 70 000 (!) exl. badrumsmöbler och porslin! :S Tycker det låter lite väl saftigt och börjar därför överväga att välja våttapet och våtmatta. Har på ett håll hört att det kostar ca 3 ggr så mycket att kakla och klinkra än att lägga in våtmatt osv. Läste sedan på någon sida på internet att det inte är så stor skillnad i pris.. Vad är rätt?? Har letat efter lite våtrumstapeter på internet men hittar ingenting, badrumsbutiken jag var till hade inte heller så stort utbud av broschyrer eller liknande. Vart hittar jag tuffa och snygga våtrumstapeter, gärna på nätet? Finns det att få tag i våtrumstapeter som ligger utseendemässigt i klass med vanliga tapeter vad gäller mönster och färger? Tycker de flesta man sett är sååå tråkiga... Skriv gärna en rad även om du bara vill komma med tips och råd. Tacksam för svar!

Ämne: Svar på Kakel VS våttapet (långt)
 Skrivet av: Fredrik 2007-09-28 20:04:59
Du kan säkert hitta bättre priser på kakel jobbet, hör med småföretag. Kakel och klinker har garanterat bättre andrahandsvärde än mattor när du ska sälja och det håller bättre. 40-50000 låter ganska rimligt inkl. ALLT