[ANNONS] 
http://www.svedbergs.se
START BADRUMSNYHETER BADRUMSTIPS BADRUMSARTIKLAR BRANSCHNYHETER FORUM FOTOGALLERI ANNONSERA

Köksforum   Badrumsforum   Villaforum   Energiforum   Byggforum   Trädgård   Golvforum   Båtforum  
Tråden 'Köpa kakel utomlands' innehåller 10 inlägg.  
  Badrumsforum >>  Köpa kakel utomlands >>    
 Ämne: Köpa kakel utomlands
 Skrivet av: Tina 2006-01-14 16:32:35
Hej! Jag undrar om nån har köpt kakel, klinker, kraner eller golvvärme utomlands, t.ex. från Polen, Estland eller Tyskland.

Ämne: Svar på Köpa kakel utomlands
 Skrivet av: Ella 2006-03-04 23:07:56
Hej! Har just varit i Polen med tanke att köpa kakel/klinker plus ev trägolv. På de stora byggvaruhusen typ Castorama, OBI och Praktiker hade de visserligen en del billiga kakel men överhuvudtaget inga som var snygga. Det fanns tex inte ett enda helt vitt slätt kakel. Stilen låg ca 10 20 år efter Sverige. Däremot var jag inne i 3 affärer med bara kakel/klinker och de hade lika snygga som här hemma men inte alls billigare. Hittade inte heller trägolv som var billigare än här hemma. Jag vet inte var du bor i Sverige men Hornbach och Bauhaus i Göteborg har bättre och billigare golv och kakel än i Polen så ta dig hellre än trip hit.

Skrivet av: Pelle hemmafixare 2006-03-18 11:00:13
Hej! Köpte en pall kakel i Polen för några år sedan, det finns massor av olika firmor och prisklasser. Priset var då ungefär en femtedel mot Sverige plus frakt. Du kan också köpa nyansanpassad fog m.m Jag är iallafall nöjd. Vanligt vitt kakel??? Det köper man nog bäst i Sverige, det är ju ändå billigt...

Skrivet av: dil 2006-04-04 10:05:05
Jag rekomenderar starkt att du åker till Polen för att handla kakel,klinker etc.Det finns ett stort urval av färger och kvalite och priset skall vi inte ens prata om...Mycket lönsamt! Allt( nästan) som finns i Sverige butikerna går att hitta i Polen också. Om dom ligger 20 år bakom i tiden så gör även Sverige det också. Även golvvärme finns att köpa men med tanke på alla viktiga detaljer runt detta ämne så kunde inte försäljarna den engelskan som krävdes för att ge svar. Surfa gärna ut på Stena Lines hemsida, där finns länkar till vissa av de största affärerna som slår Hornbach och Bauhaus med hästlängder!

Skrivet av: kajabaja 2006-05-30 08:46:26
Var får man reda på vad butierna heter eller adressen till dom. Var ska man börja

Skrivet av: mike 2007-04-25 15:49:27
letar efter en fackaman med f sedel billig för badrum renovering obs kakel vill jag ha 0322,området

Ämne: golv läg
 Skrivet av: mike 2007-04-25 15:51:31
vill renovera min badrum och söker fackman med f skatt sedel billig arbetet renovering av badrumet med kakel alingsås området

Ämne: kakel i badrummet
 Skrivet av: mike 2007-04-25 15:52:54
mike alingsås tel 031 780 47 58 obs endst seriösa svar