[ANNONS] 
START BADRUMSNYHETER BADRUMSTIPS BADRUMSARTIKLAR BRANSCHNYHETER FORUM FOTOGALLERI ANNONSERA

Köksforum   Badrumsforum   Villaforum   Energiforum   Byggforum   Trädgård   Golvforum   Båtforum  
Tråden 'Kostnad' innehåller 6 inlägg.  
  Badrumsforum >>  Kostnad >>    
 Ämne: Kostnad
 Skrivet av: REME 2009-02-10 10:20:32
Hej Är i läge att renovera vårt badrum på ca 4,5 kvm golvyta och 19 kvm vägg. Har fått ett pris som ligger på ca 40 000:- klinker på golv och kakel på vägg, ca 20 000:- snickeri golvförstärkning, ny våtrumsgips mm, vvs ca 20 000:-, el ca 15 000:-. Ovan inkluderar material dock ej klinker, kakel, golvvärme, blandare, badkar, toa utan det köper jag. Men verkar prisbilden ok eller är det dyrt. Det ska avse en budget för jobbet kom vi fram till. Allt är vitt så jag tänker nyttja ROT. Det vi ska göa är ta bort gamla porslinet samt riva våtrumsmatta väg och golv. Ny brunn kommer givetvis att monteras menden gamla rivs av VVS eller snick.Tacksam för svarMVHRoger

Ämne: Svar på Kostnad
 Skrivet av: M M 2009-03-12 20:54:18
Hej där, jag tycker att det låter hiskligt dyrt med 40k för plattsättandet alena, 95 totalt om jag fattat rätt. Ett grundpris på 1000:-m2 ink material för sättning och då räknar jag med kakel för 200:-m2, så är det ju bara att plussa på med den prisbild du tänkt dej. Om du har ca 25 m2 1000 25 000. Du kanske ska prata med fler firmor. Lycka till

Skrivet av: Duvfa 2009-05-04 14:38:32
låter ofantligt dyrt! tänk om, kontakta fler firmor, ta offerter.

Alldeles för dyrt!

Skrivet av: Lennart Bildt 2009-05-12 15:56:34
Gå in till tex gustavsberg och be om en helhets-lösning..

Skrivet av: Håke 2009-08-22 18:15:53
dyrt , kolla fler hantverkare , kolla deras referenser om dom är duktiga

www.gregbygg.com

Skrivet av: Köksmontören 2009-08-23 15:08:38
Tråden skapades i februari så jag antar att du e sent ute...Håke-gustaf-Greg eller vad du nu heter...

Ren reklam för sitt eget företag i varenda tråd känns ganska så off...

Ganska så störigt också när man går in i forumet med an förhoppning att det kommit lite seriösa frågor man kan försöka svara på...
OCh så är det bara reklaminlägg i flera trådar under flera rubriker.

Trist !

Mvh

http://www.koksmontoren.com