Ämne: Måla på våtrumsmatta? Skrivet av: PAN 2005-12-24 20:11:16
Jag undrar om det går att måla på väggar med vårumsmatta, med färg avsedd för våtutrymmen, utan att mattan tar skada. Mattan är hel men ful...
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Måla på våtrumsmatta? Skrivet av: Jen 2008-02-01 09:30:03
Hej!
Vi har målat med garage golv färg och fick tips om det av en målare i en färg butik. Innan det har vi blivit avrådda att måla pga av att det inte skulle hålla.
Vi har haft det sedan i sommras och duschat och badat på det varje dag samt barn som kastar badleksaker och det har hållt jätte bra!!
Målaren sa att man kan få måla på glovet någon gång då och då, men det har vi inte behövt. Å andra sidan kan jag tycka att det inte skulle göra så mycket om man måste måla 1ggr/år, det blir ju samma som om man skulle bona golvet.
Jag är jätte nöjd!!
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Måla på våtrumsmatta? Skrivet av: Jen 2008-02-01 09:32:34
Hej igen:)
Ok det var väggarna som du skulle måla:) Det gjorde vi också och då målade vi först med en oljefärg tror jag för att färgen skulle sitta fast och inte bli klibbig och sedan med våtrummsfärg.
Det blev jätte fin och har fungerat super bra!!
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Måla på våtrumsmatta Skrivet av: Anna 2008-12-11 12:28:06
Jen, vad heter färgen ni användevänliga hälsningar,Anna
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Måla på våtrumsmatta Skrivet av: Anna 2009-04-18 13:47:39
när jag kollat med ett par fackhandlare har de bestämt avrått mig från att måla både på väggar och golv. Vet inte om det är för att de vill att vi ska lägga pengar på det och låta de renovera eller om det faktiskt är så att man egentligen inte ska måla i våtutrymmen. Vi har inte vågat prova eftersom de avrådde oss.
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Måla på våtrumsmatta? Skrivet av: Lajna 2009-04-21 13:26:13
jag har frågade i närliggande butik, och dom påstod att det inte skulle vara några problem?
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på Måla på våtrumsmatta? Skrivet av: målaren o fd färghandlaren 2010-05-09 11:44:22
Kan bli problem med mjukgörare som finns i alla plastmattor. Den vill alltid "vandra" ut ur mattan. Målar men en plastmatta kan det bli en klibbig yta efter ett tag pga mjukgöraren. Man kan tvätta med t-sprit före målning för att få bort mjukgöraren men det kommer tillbaka efter ett tag igen. Ska man måla sker det på egen risk.