Ämne: silikonfog i golvvägg skarven Skrivet av: Tiffe 2008-09-10 22:24:00
Hejsan. Jag har haft en firma hemma hoss mej till att täta och lägga kakel och klinkers i mitt badrum. När deras jobb var färdigt märkte jag att ingen silikonfog var lagd i vinkelskarven mellan golv och vägg. Jag tyckte detta var märkligt och ringde dom för att fråga. Killen jag pratade med då sa att man lägger inte silikon mellan golv och vägg för att folk oftast uppfattar det som fult och att det heller inte gör någon nytta. Kan någon svara på om det verkligen inte behövs någon silikon i golvvägg skarven. Tack på förhand
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på silikonfog i golvvägg skarven Skrivet av: bosse 2008-09-19 14:25:29
Silikon läggs om det är rörelse mellan golv och vägg i annat fall är det inte nödvändigt. Jag är inte expert men har läst detta på annat ställe.
Anmäl opassande inlägg:
Ämne: Svar på silikonfog i golvvägg skarven Skrivet av: Vurpen 2011-11-06 14:01:57
En besiktningsman berättade för mig att man inte lägger silconfog i golv/vägg skarv pga att vattnet ska kunna vandra bakom kakelplattorna ifrån vägg till golv och att en siliconfog riskerar att täta så att vattnet stannar i väggen. Låter iallafall logiskt i mina öron.