[ANNONS] 
START BADRUMSNYHETER BADRUMSTIPS BADRUMSARTIKLAR BRANSCHNYHETER FORUM FOTOGALLERI ANNONSERA

Köksforum   Badrumsforum   Villaforum   Energiforum   Byggforum   Trädgård   Golvforum   Båtforum  
Tråden 'Spabad...' innehåller 16 inlägg.  
  Badrumsforum >>  Spabad... >>    
 Ämne: Spabad...
 Skrivet av: Jennie 2005-06-12 22:28:03
Hej! Vi har funderingar på att fixa ett spabad utomhus. Men vad skall man välja det finns ju en uppsjö av olika modeller och leverantörer!?!? Så nu undrar vi om Ni har några erfarenheter ang spabad som Ni vill dela med Er av vad bör man tänka på vad gäller kvalitet, pris mm? Hur bör de vara isolerade för att fixa det svenska klimatet? Är det omständigt att installera? Krävs det mycket jobb med underhållet av spabadet osv...? Vad gäller priset vill vi ju inte lägga onödigt mycket pengar på spabadet, men vi vill ju ändå få något som är av vettig kvalitet! Har Ni något bra förslag åt oss? Tack på förhand! // Jennie

Ämne: Svar på Spabad...
 Skrivet av: en som kan o vet 2006-03-20 19:33:55
Gör en riktig resarch värdera seriositeten högt du behöver sällan betala extra för det, välj ett märke som funnits länge på svenska marknaden

Skrivet av: Johanna 2006-06-12 22:46:13
Visst finns det massor av olika spa bad! Ett litet tips... På K Rauta i Täby har det byggts en spa avdelning med olika poler från Azzagon Spa. Sju stycken modellet i prisklasserna 59,900: till 179.000: . Kika gärna på www.azzagonspa.se Bra garantier, snabb leverans, mycket valmöjligheter mm! Ska jag ha ett spa i framtiden, så vet jag vad jag ska ha : ) Lycka till!

Skrivet av: Johanna 2006-06-12 22:49:41
Jo och så svar på dina frågor : ) Nej, azzagon spa testas i Kanada och fungerar utmärkt i 40 grader! Tillochmed stereon tål kylan! Att installera, nej inga problem! En elektiker krävs för att garantier ska gälla! Att sköta, nej enkelt! Ozon rengöringen håller vattnet rent. Man slänger bara ner en snabbklorstablett per person som badat. Töm den tre gånger om året så är vattnet rent och fint! Så egentligen krävs det inget arbete alls! : )

Skrivet av: Försiktigare hädanefter 2009-04-07 20:55:38
Hej Spabad är underbart, men ta dig i akt för oseriösa företag.Vi köpte vårt demo spabad av Spacenter i Åkarp. Ett nyservat demo spabad, Down East, 5 mässor och en månad utomhus i perfekt skick - sa Joakim Sätervi ägaren. Vi skulle ha tagit varning när vi såg annonsen på Blocket, där inget företagsnamn var utsatt.Det var fel på precis allting trasigt kontrollkort till pumparna, trasiga jets, lös kontrollpanel, rostiga skruvar, fuktmärken i träramen, borrhål i sidorna, defekter i botten och så fick vi fel lock till också. Det tog 3 månader innan de viktigaste felen åtgärdats, så vi i a f fick igång spaet. Sen fick vi vänta ytterligare flera månader på ett lock i rätt storlek. -Och så har det fortsatt - under snart ett helt år.Hade vi vetat att vi skulle få så mycket tråkigheter med denna försäljare, hade vi aldrig handlat spabadet av honom. Ta rådet att kolla upp företaget innan ni köper. Kolla omdömen. Betala inte hela beloppet vid leverans. Lycka till

Skrivet av: Sven-Erik 2009-04-29 09:55:33
Johanna svarade väl på de flesta frågorna, men som sagt, var noga med att kolla upp företaget, det är mycket pengar det handlar om, och tyvärr finns det en hel del skojare därute.

Skrivet av: Agneta fählt 2009-05-15 14:48:01
tummen upp för DN POOL som skötte allt mkt enkelt och snyggt när vi skulle installera ett spabad på altanen!

rekommenderas!

Skrivet av: Besviken 2009-05-19 15:21:31
Japp, alla inblandade på spacenter i både sthlm å Åkarp har försvunnit å bytt tfn å mb-nr. utan vidare hänvisning, bedragare är vad dom är.

Skrivet av: Lars 2010-02-10 12:08:58
Hej allihopa!
Jag har vart med om samma sak! Skit jobbigt men som tur var så betalade jag inte hela fakturan på en gång utan var lite ful och drog ut på tiden och mycket riktigt så började de strula! Så jag betalade halva spabadet men sen å andra sidan så fick jag lägga ner en del pengar på att fixa de så de funkade! Sen sålde jag de för jag ville inte se eländet! Men idag så har jag ett klockrent spabad som jag och frugan badar i 3 gånger i veckan: Hur har de gått för er andra då? Har ni slänget eller valt ett nytt?
Lycka till alla spabads vänner!
MVH
Lars

Skrivet av: nöjd ekerö-bo 2010-06-02 15:56:12
ni som söker en seriös leverantör skall kontakta dem jag nyss köpte av, de är tydligen ett dotterbolag till ett stort norskt bolag som sysslar med vattenrening och heter enwaspas. de har lokaler i stockholm, göteborg och oslo, de levererade, installerade hade genomgång med kemin som jag fick och tydligen hade man varit i denna branch i över 10 år ... det märktes allt de sa stämde och vi är otroligt nöjda.

Skrivet av: badar skönt nästan gratis 2010-06-07 14:26:05
Kolla med amazingspa.se. De är de enda som säljer spabad med värmepump. Detta för att få låg elförbrukning. Vi har köpt av dem och vi badar flera gånger i vecka och det drar hur lite ström som helst. Har funkat kanon från första dagen.

Skrivet av: Willy K 2010-06-08 09:00:44
Det finns ett talesätt som lyder - Att man ber för sin sjuke bror... Jag som konsument blir nästan lite misstänksam när superlativerna haglar över någon leverantör??

Skrivet av: badar nästan gratis 2010-06-18 10:03:42
Är förbaskat konstigt att jante hittar även hit... Så fort något är positivt så finns det alltid en hög med negpåsar som vräker ut sin galla. Vi badar frekvent i vårtat bad från amazingspa.se och det funkar kanon. Är det fel av mig att säga det när det faktiskt är så? Willy K: det finns saker som är bra i den här världen. Försök och se saker lite positivt för en gång skull.

Skrivet av: Henke 2011-10-21 11:07:09
Kolla med Crystal Bad Spa http://www.crystalbad.se dom kan man ringa till och fråga så får du svar!