Ämne: Vågar vi använda ångduschen? Uppskrämd mamma Skrivet av: ensamma mamman 2011-11-02 09:47:50
Jag och mina barn väntar på att få flytta in i en annan lägenhet som håller på att fräschas upp. Huset är byggt början av 60-talet. För att få lite vardagslyx inhandlade jag en duschkabin med ångdusch, radio mm. Nu när den ska kopplas in har jag blivit orolig över elinstallationen. Varit i kontakt med pensionerad elektriker för detta jobb, inga problem sa han men var försiktig med överspänning?? En annan elektriker lät hälsa med fastighetförvaltaren att det absolut inte går att koppla in denna pga husets gamla ledningar?? Jag har förstått att en jordfelsbrytare måste installeras och så läste jag om "allpolig brytare med minimum 3mm brytavstånd". Men jises, är orolig för jag vill ju inte att vi ska få stötar eller att hela huset ska bli kortslutet eller något. Har jag köpt något som vi inte kan använda? Känner ni till problem som uppstått vid liknande installationer? Har ni några tips och råd? Tacksam för alla svar